Miejsce dobre dla każdego.

Gmina Dobrzyca

Numeracja porządkowa nieruchomości

6624

Wymagane wnioski i dokumenty:

1. Dla ustalenia numerów porządkowych należy przedłożyć:

a) wniosek o ustalenie numeru porządkowego spawniony w ewidencji gruntów i budynków

b) jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy (budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków) – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.

2. Dla wydania zaświadczenia o numerze porządkowym należy przedłożyć:

a) wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym

b) dowód wniesienia należnej opłaty skarbowej.

Miejsce załatwienia sprawy/ adres korespondencyjny :
Urząd Miejski Gminy Dobrzyca, 63-330 Dobrzyca, ul. Rynek 14
Komórka odpowiedzialna :
stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki gruntami
pok. nr 3, parter, tel.: 62 7413013 wew. 43

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat.

17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie za wydanie zaświadczenia o istniejącym numerze porządkowym)

17 zł – opłata skarbowa (wyłącznie w wypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa)

1. Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków, położonych przy ulicy lub placu, dla których prowadzona jest procedura zmierzająca do uchwalenia przez Radę Miejską Gminy Dobrzyca ich nazwy.

2. Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku.

 

Podstawa prawna:

1. Art. 47a i 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów z dnia 21.07.2021 r. 

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

1. Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść za pośrednictwem organu, który jej dokonał, w terminie 30 dni od daty doręczenia zawiadomienia. Sąd, po wniesieniu skargi, może uznać, że uchybienie tego terminu nastąpiło bez winy skarżącego i rozpoznać skargę. 

2. Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.

Formularze i załączniki:

wzor_wniosku_o_ustalenie_numeru_porzadkowego_nieruchomosci.docx [docx, 16.67 KB]

wzor_wniosku_o_wydanie_zaswiadczenia_o_numerze_porzadkowym.docx [docx, 17.01 KB]

obowiazek_informacyjny.docx [docx, 16.36 KB]

Kategorie:

Gospodarka nieruchomościami