Numeracja porządkowa nieruchomości
Wymagane wnioski i dokumenty:
1. Dla ustalenia numerów porządkowych należy przedłożyć:
a) wniosek o ustalenie numeru porządkowego spawniony w ewidencji gruntów i budynków
b) jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy (budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków) – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.
2. Dla wydania zaświadczenia o numerze porządkowym należy przedłożyć:
a) wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
b) dowód wniesienia należnej opłaty skarbowej.
Miejsce załatwienia sprawy/ adres korespondencyjny :
Urząd Miejski Gminy Dobrzyca, 63-330 Dobrzyca, ul. Rynek 14
Komórka odpowiedzialna :
stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki gruntami
pok. nr 3, parter, tel.: 62 7413013 wew. 43
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat.
17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie za wydanie zaświadczenia o istniejącym numerze porządkowym)
17 zł – opłata skarbowa (wyłącznie w wypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa)
1. Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków, położonych przy ulicy lub placu, dla których prowadzona jest procedura zmierzająca do uchwalenia przez Radę Miejską Gminy Dobrzyca ich nazwy.
2. Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku.
Podstawa prawna:
1. Art. 47a i 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów z dnia 21.07.2021 r.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
1. Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść za pośrednictwem organu, który jej dokonał, w terminie 30 dni od daty doręczenia zawiadomienia. Sąd, po wniesieniu skargi, może uznać, że uchybienie tego terminu nastąpiło bez winy skarżącego i rozpoznać skargę.
2. Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Formularze i załączniki:
wzor_wniosku_o_ustalenie_numeru_porzadkowego_nieruchomosci.docx [docx, 16.67 KB]
wzor_wniosku_o_wydanie_zaswiadczenia_o_numerze_porzadkowym.docx [docx, 17.01 KB]
obowiazek_informacyjny.docx [docx, 16.36 KB]