Informacje o składaniu wniosków
Do końca lutego 2023 r. można składać wniosek o zakup 1,5 tony węgla po preferencyjnych cenach dla gospodarstw domowych, które
- spełniają kryteria uprawniające do otrzymania dodatku węglowego m.in. posiadają piec wpisany do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
- nie kupiły wcześniej węgla powyżej 1,5 t na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2 tys. zł za tonę, niezależnie od miejsca jego zakupu (np. PGG, PGE, Węglokoks, skład węglowy).
Jak będzie wyglądać procedura zakupu węgla?
- Złożenie wniosku.
- Weryfikacja wniosku i sprawdzenie poprawności złożonych dokumentów przez Urząd Miejski.
- Informacja do wnioskodawcy przekazana z Urzędu Miejskiego o zakwalifikowaniu wniosku do zakupu węgla.
- Wydanie przez Urząd Miejski potwierdzenia uprawniającego do odbioru węgla we wskazanym punkcie wprowadzającym węgiel do sprzedaży.
- Odbiór węgla.
Kto i kiedy może złożyć wniosek?
Wniosek może złożyć osoba fizyczna mieszkająca w gospodarstwie domowym, na rzecz którego dokonywany jest zakup węgla. Osoba ta musi być uprawniona do otrzymania dodatku węglowego i musi oświadczyć, że nie dokonywała dotychczas zakupu węgla na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2 tys. zł, w ilości 1,5 tony
Jak i gdzie pobrać wniosek?
Wnioski w wersji papierowej można pobrać w siedzibie Urzędu Miejskiego Gminy Dobrzyca, ul. Rynek 14, 63-330 Dobrzyca oraz w wersji elektornicznej (załącznik znajduję się u dołu strony)
Wniosek można:
- uzupełnić i złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego Gminy Dobrzyca od pon. do pt. w godzinach 7:15 - 15:15
- przesłać poprzez ePUAP na adres skrytki URZĄDU MIEJSKIEGO GMINY DOBRZYCA (UGDobrzyca/SkrytkaESP) – za ważne uznaje się wnioski przesłane dokumentem podpisanym elektronicznie (za pomocą profilu zaufanego, bezpiecznego kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego z e-dowodu).
Wniosku nie można
- złożyć telefonicznie,
- wysłać mailem
Co nastąpi po złożeniu wniosku?
- Złożony wniosek zostanie niezwłocznie rozpatrzony.
- W przypadku błędów we wniosku pracownik UM skontaktuje się z wnioskodawcą, by je poprawił.
- Jeśli z wniosku będzie wynikać, że wnioskodawcy nie przysługuje prawo do zakupu preferencyjnego węgla, pracownik przekaże mu taką informację telefonicznie, mailem lub listownie.
- Jeśli wniosek zostanie zweryfikowany pomyślnie, osoba z Urzędu skontaktuje się z wnioskodawcą, by potwierdzić poprawność wniosku. Przekaże też informację o terminie odbioru w Urzędzie poświadczenia uprawniającego do odbioru węgla we wskazanym punkcie.
Pliki do pobrania: