Miejsce dobre dla każdego.

Gmina Dobrzyca

WNIOSKI NA II TRANSZĘ NA ZAKUP PREFERENCYJNY PALIWA STAŁEGO

 (link otworzy duże zdjęcie)

UWAGA! Wnioski na II transzę można składać do 28 lutego 2023 r.

Informacje o składaniu wniosków 

Od 02 stycznia 2023 można składać wniosek o zakup węgla po preferencyjnych cenach dla gospodarstw domowych, które

  • spełniają kryteria uprawniające do otrzymania dodatku węglowego m.in. posiadają piec wpisany do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
  • nie kupiły wcześniej węgla powyżej 1,5 t na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2 tys. zł za tonę, niezależnie od miejsca jego zakupu (np. PGG, PGE, Węglokoks, skład węglowy).

Jak będzie wyglądać procedura zakupu węgla?

  1. Złożenie wniosku.
  2. Weryfikacja wniosku i sprawdzenie poprawności złożonych dokumentów przez Urząd Miejski.
  3. Informacja do wnioskodawcy przekazana z Urzędu Miejskiego o zakwalifikowaniu wniosku do zakupu węgla.
  4. Wydanie przez Urząd Miejski potwierdzenia uprawniającego do odbioru węgla we wskazanym punkcie wprowadzającym węgiel do sprzedaży.
  5. Odbiór węgla.

Kto i kiedy może złożyć wniosek?

Wniosek może złożyć osoba fizyczna mieszkająca w gospodarstwie domowym, na rzecz którego dokonywany jest zakup węgla. Osoba ta musi być uprawniona do otrzymania dodatku węglowego i musi oświadczyć, że nie dokonywała dotychczas zakupu węgla na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2 tys. zł

Jak i gdzie pobrać wniosek?

Wnioski w wersji papierowej można pobrać w siedzibie Urzędu Miejskiego Gminy Dobrzyca, ul. Rynek 14, 63-330 Dobrzyca oraz w wersji elektornicznej (załącznik znajduję się u dołu strony)

Wniosek można:

  • uzupełnić i złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego Gminy Dobrzyca od pon. do pt. w godzinach 7:15 - 15:15
  • przesłać poprzez ePUAP na adres skrytki URZĄDU MIEJSKIEGO GMINY DOBRZYCA (UGDobrzyca/SkrytkaESP) – za ważne uznaje się wnioski przesłane dokumentem podpisanym elektronicznie (za pomocą profilu zaufanego, bezpiecznego kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego z e-dowodu).

Wniosku nie można

  • złożyć telefonicznie,
  • wysłać mailem

Co nastąpi po złożeniu wniosku?

  • Złożony wniosek zostanie niezwłocznie rozpatrzony.
  • W przypadku błędów we wniosku pracownik UM skontaktuje się z wnioskodawcą, by je poprawił.
  • Jeśli z wniosku będzie wynikać, że wnioskodawcy nie przysługuje prawo do zakupu preferencyjnego węgla, pracownik przekaże mu taką informację telefonicznie, mailem lub listownie.
  • Jeśli wniosek zostanie zweryfikowany pomyślnie, osoba z Urzędu skontaktuje się z wnioskodawcą, by potwierdzić poprawność wniosku. Przekaże też informację o terminie odbioru w Urzędzie poświadczenia uprawniającego do odbioru węgla we wskazanym punkcie.

Opublikowano: 29 grudnia 2022 09:21

Kategoria: Aktualności

Załączniki:

WNIOSEK_O_ZAKUP_PREFERENCYJNY_PALIWA_STAŁEGO [25.47 KB]

Wyświetleń: 509